sunnuntai 30. tammikuuta 2011

Matian Tarina



Silloin mahtava Pallas Athene kosketti minua. Hän otti kietaisuhameen sen kiven takaa, jonka lähellä hän seisoi. Se oli kuunsäteiden värinen ja kun se liikkui, se heijasti sateenkaaren kaikkia värejä ja muitakin. Hän tuli luokseni ja omin käsin kietoi sen alastoman muotoni ympärille ja kiinnitti sen vasemmalle olkapäälleni hopeaneulalla, joka oli kuin pöllö, hänen viisautensa symboli. Sitten hän antoi minulle tämän kaulakorun, mitä edelleen käytän. Hän asetti huolellisesti ametistin sydämeni päälle ja käski minun aina käyttämään sitä.

Ensimmäinen ajatukseni oli, että pilaisin tämän ihastuttavan asun siinä sameassa vedessä, minkä poikki minun olisi palattava. Hän hymyili minulle ja sanoi: "On toinen tie, mikä ei ole täynnä pimeyttä ja pelkoa. Seuraa valoani, rakas ystävä, ja tie avautuu edessäsi."

Yritin kumartaa hänen edessään, mutta hän ei sallinut sitä.

"Olet Jumalattaren edustaja, et kumarru kenenkään edessä!"

Näiden sanojen kera Pallas Athene astui taas kulman taakse. Kun katsoin hänen peräänsä, hän oli poissa. Kuitenkin hänen valonsa ja äänensä olivat edessäni. En tiedä, miten kauan palaamiseni kesti, mutta koko ajan kun seurasin hänen valoaan, kuulin hänen äänensä. Hän kertoi minulle monia mysteereitä, joita en voinut jakaa kenenkään kanssa. Kun olin viimein vapaa sokkelosta, löysin itseni onkalosta, missä oraakkelit antoivat lukemuksiaan niille monille, jotka etsivät neuvoa.

Onkalon keskellä oli suuri aukko Äidin, lady Gaian, sydämeen. Kukaan ei tiennyt, miten syvä tämä aukko oli. Jos siihen pudotti kiven, ei kuulisi sen putoamista pohjalle. Joskus höyryä nousi tästä aukosta ja joskus se oli hyvin tyyni ja hiljainen. Aukon päällä oli kaarisilta, joka nousi korkealle ja jossa oli suuri tuoli aivan aukon keskikohdan yläpuolella. Auringon noustessa papittaret nousivat tikapuita pitkin tuolin itäpuolelta ja auringon laskiessa he laskeutuivat tikapuita tuolin länsipuolelta.

Oli pyhäinhäväistystä kiivetä kaaritikapuita pitkin istumaan oraakkelin kultatuoliin ilman korkea-arvoisen papittaren lupaa. En välittänyt. Mahtavan Athenen ääni oli ohjeistanut minua tekemään niin ja kuuntelisin hänen ääntään kaikkien ulkopuolisten äänien yläpuolella. En tiedä, miten kauan istuin tuolilla, koska aika eikä paikka rajoittanut kehoani. Matkustin sisäisiin galakseihin ja opin monia oppitunteja. Kun korkea-arvoinen papitar löysi minut, hän tiesi valostani ja asustani, että minulla oli lupa häntä korkeammasta lähteestä. Olin läpäissyt vihkimyksen, johon en tiennyt osallistuvani, ja olin täysivaltainen Delfoin oraakkeli.

Monta vuotta palvelin oraakkelina. Olimme oraakkelina vain uudesta kuusta täydenkuun viimeiseen päivään. Sitten kun kuu alkoi hiipua pimeyteensä, astuimme alas tuolista ja vietimme päivämme itsepohdiskelussa ja toisia palvellen. Miehet jotka tulivat luoksenne, halusivat meidän palvelevan koko ajan, mutta kieltäydyimme. Pidimme edelleen voimamme, koska olimme papittaria, eivätkä he voineet pakottaa meitä tekemään sitä, mitä emme halunneet tehdä. Olimme yksi feminiinivoiman viimeisistä tyyssijoista ja tiesimme sen. Kannoimme raskasta vastuuta kaikkien naisten puolesta.

Määrittelimme, ketkä meistä istuisivat tuolilla, sen mukaan miten kunkin henkilön biorytmi oli synkronissa Äidin biorytmin kanssa. Tarkastelimme tähtikarttaamme, käytimme heiluria, luimme kortteja tai käytimme muita menetelmiä. Zulia ja minä pysyimme lujasti ystävinä. Emme olleet enää kiinni niin kuin lapset, mutta olimme usein yhdessä rentoutumisaikanamme ja autoimme määrittelemään toistemme biorytmejä. Zulia oli erityisen taitava lukemaan kortteja, kun taas minä olin taitava tähtikartoissa. Se epäily mikä kiusasi minua nuorempana, oli poissa. Tunsin täyttymystä ja rauhaa kohtaloni osalta. Sitten eräänä päivänä tapahtui jotain.

Aiemmin tuona päivänä lukiessaan korttejani Zulia kysyi puolihuolimattomasti minulta, olinko jonkin merkittävän päätöksenteon partaalla. Yhtäkkiä muistin ensimmäistä kertaa ennustuksen lapsuudestani. Käsitin myös, että olin vain muutaman päivän päässä 25-vuotissyntymäpäivästäni. Syvä kauhu iski sydämeeni. Kauhu näytti niin sopimattomalta tuohon tilanteeseen, että sanoin jotain merkityksetöntä ja ryntäsin huoneesta luolien läpi salaiseen laaksoon. Jokaisella vanhemmalla papittarella oli tietty alue, jonka he olivat valinneet omakseen ja jossa he voisivat löytää yksinäisyyttä ja hoitaa yrttejään ja kukkiaan. Kun viimein olin laaksossa, menin erityispaikkaani rauhoittumaan ja tyynnyttämään sydäntäni ja mieltäni.

Miten olin voinut unohtaa, että minulla olisi erityishaaste tähän aikaan, ja miksi olin siitä niin kauhuissani? Olin monien osieni mestari. Miten olin voinut jättää sellaisen kuilun itseni tiedostamiseen? Yritin kääntyä sisäänpäin, mutta tunteeni olivat niin voimakkaita, että ne sulkivat oven sydämeeni. Olin aina huomannut, että työskenteleminen Äidin maan ja kasvien kanssa maadoitti minua ja salli minun kommunikoida helpommin Jumalattaren kanssa. Siksi otin pikkulapioni ja -kuokkani, joita pidin siellä. Suhtauduin puutarhanhoitoni antaumuksella nyppien kuolleita kukkia ja lehtiä, kitkien rikkaruohoja ja hoitaen ja keräten tiettyjä yrttejä tai kukkia. Ennen kuin tiesinkään, aurinko oli liikkunut taivaan poikki. Olinko onnistunut taas piiloutumaan tältä kysymykseltä?

"Et, rakkaani", tuli suloinen ja selkeä ääni, joka tunsin heti Jumalatar Pallas Atheneksi. "Et pysty piiloutumaan tältä haasteelta. Et saa tuomita itseäsi tai päätöstäsi. Suunnitelmat tehtiin korkeilla tasoilla ja olet jo suostunut niihin. Kuuntele nyt sydäntäsi ja tie paljastuu sinulle."

Sitten rakas Atheneni kietoi minut olemukseensa ja vei minut niihin korkeampiin paikkoihin, jotka hän oli maininnut. Kun palasin fyysiseen maailmaan, aurinko oli alhaalla. En muistanut kaikkea, missä olin ollut, mutta olin tyyni ja luottavainen. En vieläkään tiennyt, mikä haasteeni olisi tai minkä päätöksen tekisin siihen liittyen. Olin kuitenkin omistanut elämäni Jumalattaren palvelemiseen ja antaisin hänen näyttää minulle polkuni.

Oli aika palata jokapäiväiseen elämääni odottamaan kohtaloani. Yö tuli nopeasti salaisessa laaksossamme, koska korkeat vuoret ympäröivät sitä, mutta minä olin lian peitossa puutarhanhoidostani. Muutin paluureittiä puhdistautuakseni kirkkaassa lammessa laakson eteläpuolella. Tämä laakson osa oli tavanomaisen polun ulkopuolella ja sitä käytti harvoin kukaan, koska käytettävissämme oli mukavampia vesivarantoja. Olin myös nauttinut kovasti yksinäisyydestäni enkä ollut vielä aivan valmis kohtaamaan ketään sisaristani.

Ei kommentteja: